بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، فبراير 04، 2012

مافيش اختيار




كتبتها من كام يوم 
وحاسة انى عاوزة اكتبها تانى 
مش عشان اى حد 
انما عشان نفسى 
عشان دايما افكر نفسى 
انه
رغم كل الى بيحصل
أنا ماليش غير البلد دى
ماعنديش اختيار انى اسافر برا
لاابويا فى السعودية .. ولا ليا عم مهاجر كندا
ولا جوز خالتى شغال فى سفارة تركيا
للاسف او يمكن لحسن الحظ .. عيلتى كلها هنا فى مصر
وانا طول عمرى هنا 
عمرى ماسافرت برا
ومش واضح ان دا متاح فى المستقبل القريب

عشان كدا مافيش قدامى احتيارات غير انى ادور على كرامتى فى البلد دى
حتى لو تمن كرامتى انى اموت
محدش يقول انا بكره مصر ,, مصر ملهاش ذنب
احنا الى سيبناها للكلاب
يحكموها
وقلنا احنا وهما ايد واحدة 
###
انا واثقة ان دا مش موقفى انا لوحدى 
فى ملايين غيرى معندهمش اختيار انهم يسيبوا البلد دى
وعاوزين يعيشوا بكرامة 


هناك 3 تعليقات:

  1. ربنا يحمي مصر وشبابها ان شاء الله

    ردحذف
  2. هنفضل وراهم لحد لما هما الى يسافروا ويسيبوها اصلا .. خليها تعمر بقه !

    ردحذف